Logo


Wat is een goed logo?

Een goed logo zet je bedrijf op de kaart. Maar wanneer is een logo goed? En wat is er belangrijk om een sterk logo te krijgen? Een logo is namelijk meer dan een paar icoontjes en wat tekst samenvoegen. Een logo moet in een oog opslag herkenbaar zijn. Ook moet je gelijk kunnen zien waar uw bedrijf voor staat. hieronder de belangrijkste kenmerken van een goed logo!
 
 
1. Hou je logo simpel
Hoe minder elementen hoe beter. Een simpel logo herken je sneller. En dat onthoud je dan weer makkelijker in gedachten. Dus niet teveel details. Het voordeel van een simpel logo is ook dat je dit altijd goed kan gebruiken op al het drukwerk. 
 
 
2. Een logo moet opvallend zijn
Een goed logo springt eruit. Verdiep jezelf goed in wat voor branche je zit, en kijk is naar het logo van de buurman. Zorg hierna dat je onderscheidend bent aan de rest. Kijk bijvoorbeeld is naar een logo uit de bouwsector. Altijd hetzelfde liedje. Een hamer en een bijtel in het logo. Wees opvallend, gebruik originele kleuren en elementen! DAT VALT OP.
 
 
3. Een logo mag niet te groot zijn
Een grote fout die bedrijven maken is een te groot logo. Soms willen ze er hele zinnen in verwerkt hebben. Dit is op zich wel logisch. Iedereen wil veel vertellen, en ze zijn trots op hun logo. Maar soms wordt deze trots overdreven. Een groot logo komt namelijk erg druk en niet professioneel over. 
 

 


Werkzaamheden

Logo, huisstijl, kaarten,

briefpapier, visitekaartjes, enveloppen,

flyers, posters, folders,

brochures, advertenties, bijzondere wensen

Grafiklus

T: 0162 - 467121       E: info@grafiklus.nl

Catharinastraat 34a

4901 GR,  Oosterhout (NB)

Afspraak op aanvraag